PostHeaderIcon ინკლიზიურ ბავშვებთან მუშაობა

XXIV. ინკლუზიური განათლება

ინკლუზიური განათლება გულისხმობს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის ჩართვას ზოგადსაგანმანათლებლო პროცესში თანატოლებთან ერთად.
1.
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონეა მოსწავლე (სსსმ), რომელსაც, თანატოლების უბრავლესობასთან შედარებით, აქვს სწავლასთან დაკავშირებული სირთულეები, ვერ ძლევს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული მინიმალურ მოთხოვნებს და საჭიროებს სპეციალურ საგანმანათლებლო მომსახურებას. კერძოდ, ეროვნული სასწავლო გეგმის მოდიფიცირებას ან ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შემუშავებას.

სსსმ მოსწავლე შეიძლება იყოს მოსწავლე, რომელსაც აქვს:
) ფიზიკური დარღვევა;
) ინტელექტუალური დარღვევა;
) სენსორული დარღვევა (სმენის და/ან მხედველობის);
) მეტყველების დარღვევა;
) ქცევითი ან ემოციური დარღვევა;
) გგრძელვადიანი ჰოსპიტალიზაციის საჭიროება;
) სირთულეებით სოციალური ფაქტორების გამო და ამ მიზეზით ვერ სძლევს ეროვნულ         სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს.

2. ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა არის ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე დაყრდნობით შემუშავებული სასწავლო გეგმა სსსმ მოსწავლისათვის, რომელიც წარმოადგენს სასკოლო სასწავლო გეგმის ნაწილს. იგი მაქსიმალურად უნდა ითვალისწინებდეს სსსმ მოსწავლის ყველა საგანმანათლებლო საჭიროებას და მისი დაკმაყოფილების გზებს, მოსწავლის ინტერესებსა და ინდივიდუალურ შესაძლებლობებს, აგრეთვე, ყველა დამატებით აქტივობას, რომელიც აუცილებელია გეგმით გათვალისწინებული მიზნების მისაღწევად. ისგ იქმნება სასწავლო წლის დაწყებამდე არაუგვიანეს ერთი კვირისა და მოსწავლის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების გამოვლენიდან ერთი თვის ვადაში.

ისგ შეიძლება ემუშავდეს ყველა საგანში ან რომელიმე კონკრეტულ საგანში/ სსსმ მოსწავლის საჭიროების შესაბამისად. ყოველი სსსმ მოსწავლისათვის ისგ ფარგლებში დეტალურად უნდა დაიგეგმოს/განისაზღვროს:

რომელ საგანში/საგნებში საჭიროებს მოსწვალე ისგ შემუშავებას. შერჩეულ საგნებში განისაზღვრება სასწავლო შედეგები, სწავლების სტრატეგიები და სასწავლო აქტივობები;

დრო, რომელსაცმასწავლებელი დაუთმობს შერჩეულ მიზანს, აქტივობასა და მასალას;

მოსწავლისათვის საჭირო დამატებითი და/ან ინდივიდუალური მეცადინეობები, მეცადინეობის დრო, ადგილი და ხანგრძლივობა;

დამატებით და/ან ინდივიდუალურ მეცადინეობებზე პასუხისმგებელი პირი; სსსმ მოსწლისათვის დამატებითი დამხმარე პერსონალის (სანიტარი, ძიძა) საჭიროება;

სასწავლო პროცესში გამოსაყენებელი მასალა (სახელმძღვანელოები და მოსწავლისათვის საჭირო დამატებითი საგანმანათლებლო მასალა) და მასალის უზრუნველყოფაზე პასუხისმგებელი პირი (რომელიც შეიძლება იყოს მშობელიც);

მოსწავლისათვის საჭირო დამატებითი ტექნიკური რესურსი (ავტობუსით მომსახურების საჭიროება, კომპიუტერით სარგებლობისაუცილებლობა, მისთვის საჭირო სასკოლო ავეჯის აუცილებლობა, დასვენების საჭიროება და სხვ.);

ისგ უნდა ითვალისიწნებდეს ინფორმაციას ბავშვის ძლიერი და სუსტი მხარეების შესახებ აკადემიური, შემეცნებითი, სოციალური, ქცევითი, ემოციური, მოტორული და სხვა სფეროების მიხედვით. თითოეული სსსმ მოსწავლისათვის სკოლამ უნდა განსაზღვროს ისგ შესამუშავლებლად სამუშაო ჯგუფი (ისგ ჯგუფი), რომელიც უზრუნველყოფს სსსმ მოსწავლისათვის ისგ შემუშავებას და ხელს შეუწყობს მის განხორციელებას.

ისგ ჯგუფში უნდა გაერთიანდნენ ის პედაგოგები, რომლებიც უშუალოდ ასწავლიან მოსწავლეს, აგრეთვე მშობელი/მშობლები, სკოლის ადმინისტრაციის წევრი/წევრები, ფსიქოლოგი, ლოგოპედი ან სპეციალური მასწავლებელი.

ისგ ჯგუფს უნდა ჰყავდესს კოორდინატორი. კოორდინატორი წარმართავს ჯგუფის წევრების მუშაობას და პასუხისმგებელია ჯგუფის საქმიანობაზე; ჯგუფის კოორდინატორი მიზანშეწონილია იყოს სსსმ მოსწავლის დამრიგებელი.
ისგ შედგენის შემდეგ უნდა ჩატარდეს ისგ ჯგუფის წევრების მინიმუმ ერთი მიმდინარე და ყოველი სემესტრის ბოლოს ერთი შემაჯამებელი შეხვედრა. შეხვედრებზე განიხილება გეგმის შესრულების მიმდინარეობა და გეგმაში შესატანი ცვლილებები. გეგმის განხორციელების მონიტორინგის შედეგად გეგმა ექვემდებარება პერიოდულ ცვლილებებს.

ისგ ჯგუფის შეხვედრებზე იწარმოება სხდომის ოქმები. ყველა სხდომის ოქმი ინახება მოსწავლის პირად საქმეში.
ისგ შედგენისთანავე დასამტკიცებლად წარედგინება პედაგოგიურ საბჭოს. ისგ ჯგუფმა სასწავლო წლის ბოლოს სკოლის ადმინისტრაციას უნდა მიაწოდოს სსსმ მოსწავლის პირად საქმეში შესატანად მოსწავლის შესახებ წარმოებული სრული დოკუმენტაცია.
სსსმ მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასება ხდება იმავე პრინციპით, რომლითაც ხდება ნებისმიერი სხვა მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასება. თუ სსსმ მოსწავლე განათლებას იღებს ისგ-, ფასდება მის მიერ ისგ განსაზღვრული მიზნების მიღწევის დონე. სსსმ მოსწავლე, რომელიც წარმატებით სძლევს ისგ, ფასდება მაღალი ქულით.
იმ შემთხვევაში, თუ სსსმ მოსწავლეს ესაჭიროება ხანგრძლივი ჰოსპიტალიზაცია, ან ჯანმრთელობის გაუარესების გამო ვერ დადის სკოლაში, სკოლა მიმართავს მულტიდისციპლინურ გუნდს, რომლის დასკვნის საფუძველზეც სსსმ მოსწავლის განათლების მიღება უზრუნველყოფილ უნდა იქნეს შინ სწავლების მეთოდით. ამ შემთხვევაში მოსწავლე ირიცხება სკოლაში, მაგრამ არ ესწრება გაკვეთილებს. სკოლა უდგენს სწავლების სპეციალურ გეგმას, რომლის მიხედვითაც მოხდება სსსმ მოსწავლის შინ სწავლება.
ამჟამად სკოლას არ ჰყავს (არც ჰყოლია) სსსმ მოსწავლე, მაგრამ საჭიროების შემთხვევისათვის შექმნილია ადაპტირებული გარემო.

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა

ზოგადი ინფორმაცია

მოსწავლე

 

კლასი

 

დაბადების წელი

 

დაბადების თარიღი

 

მშობელი/მეურვე

 

ტელეფონი

 

ელ-ფოსტა

 

შეხვედრის თარიღი

 

ისგ- მოქმედების ვადა

 

ისგ- შუალედური გადახედვა

 

ისგ-ზე პასუხისმგებელი პირი

 

 შეხვედრების გრაფიკი

შეხვედრის შეფასება

X (აღნიშვნა)

თარიღი

საწყისი შეფასება

 

 

 

საჭიროებისამებრ გადაფასება

 

 

დაგეგმილი შეფასება (სემესტრულად)

 

I

 

 

II

 

წლიური შეფასება

 

 

 

 ისგ - განხორციელებაზე პასუხისმგებელი გუნდი

N

მშობელი/მეურვე

სახელი, გვარი

მოვალეობები

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

სკოლა

სახელი, გვარი

მოვალეობები

1.

დამრიგებელი

 

 

 

2.

მასწავლებელი

 

 

 

3.

მასწავლებელი

 

 

 

4.

მასწავლებელი

 

 

 

5.

მასწავლებელი

 

 

 

6.

მასწავლებელი

 

 

 

7.

ფსიქოლოგი

 

 

 

8.

ექიმი

 

 

 

 

მულტიდისციპლინური გუნდი

სახელი, გვარი

მოვალეობები

1.

წევრი

 

 

 

2.

წევრი

 

 

 

3.

წევრი

 

 

 

 შეფასება

სფერო

 

 

ძლიერი მხარეები

სუსტი მხარეები

აკადემიური უნარები

 

წერა

 

 

 

 

 

კითხვა

 

 

 

 

 

თხრობა

 

 

 

 

 

ანგარიში

 

 

 

 

შემეცნებითი უნარები

 

ყურადღება

 

 

 

 

 

 

მეხსიერება

 

 

 

 

 

აღქმა

 

 

 

 

 

 

ემოციური სფერო

 

 

 

 

 

 

კომუნიკაციის უნარი

ენა/მეტყველება

 

 

 

 

 

მსხვილი მოტორული უნარები

 

 

 

 

ქცევა/ყოფაქცევა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ფუნქციური უნარ-ჩვევები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

საგანმანათლებლო გარემო

 

 

რესურსი

ბარიერი

 

 

 

 

 

 

 

 

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა

გრძელვადიანი მიზნები

 

  

მოკლევადიანი მიზნები

თარიღი

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა

გრძელვადიანი მიზნები

 

 

 მოკლევადიანი მიზნები

 

მიზნის შესაბამისი აქტივობები

მასალა

სად სრულდება აქტივობა

მასალის მომზადებაზე პასუხისმგებელი პირი

აქტივობის განხორციელებაზე პასუხისმგებელი პირი

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მონიტორინგი

 განმხორციელებელი:     ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 მიზანი: ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

დასახული აქტივობები

ორშაბათი

სამშაბათი

ოთხშაბათი

ხუთშაბათი

პარასკევი

ქცევა

ქცევა

ქცევა

ქცევა

ქცევა

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მონიტორინგი

    განმხორციელებელი:     ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    მიზანი: ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

 

მოკლევადიანი მიზნები

(თვე)

(თვე)

(თვე)

(თვე)

(თვე)

ქცევა

ქცევა

ქცევა

ქცევა

ქცევა

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5